قسمت اول 

سلام به شیعیان امیرالمؤمنین ومنتظرین امام زمان علیه السلام .

موافقید تصمیم بگیریم یک تجدید نظری برای نحوه استفاده از برخی واژه ها (درعمل)بکنیم؟

مثلا ۲ واژه ی (توسعه و تعاون) مورد استفاده عملی همه ما هست , مهمترین هدفی که عموما در زندگی هایمان در نظر داریم “وسعت” دادن به امور معیشت و “کمک” به دوست و رفیق هاییست که یه جورایی برایمان نفع داشته اند , اگر همه ما دوستداران ولایت امیرالمومنین علیه السلام بخاطر منافعی که از ناحیه ی مولایمان بما رسیده تصمیم بگیریم “توسعه ای” بیشتر در “کمک و یاوری” به ولی نعمت مان , امام زمان , علیه السلام , که در واقع “توسعه و کمک” به امور زندگی معنوی و مادی خودمان است بدهیم چه می شود!؟

هرکدام از ما , به هر مقدار تا حالا در این جهت کار کرده ایم بیشتر باید کار کنیم , این مقدار کار کردن موثر واقع نشد! مَثَل ما مانند کسی است که دو شیفت کار می کرده ولی می بیند امور معاشش تامین نمی شود , تصمیم می گیرد یک شیفت به کارش اضافه کند تا “وسعتی” در درآمدش حاصل شده “کمکی” به خانواده اش شود.

ای اهل ولایت امیرالمومنین , ای منتظرین ظهور آقا این مقدار که برای امر ظهور حضرت کار کردیم کافی نبود (این امر از طرف خداوند امضاء نشد)

✨بیایید وسعتی در “یاوری” حضرت به اعمالمان بدهیم .

 

قسمت دوم 

قبول داریم که هرشیعه ای بخاطر اعتقادی که به امام زمان علیه السلام دارد بنوعی ، با تشخیص خودش ، بالاخره قدم و قدم هائی برای خدمت بحضرت برداشته است :
اعلامیه و پلاکارد چاپ کردیم
جلسه ی دعا گرفتیم
به برگزاری جلسات نیمه شعبان کمک کردیم …..
و……

حرف ما اینست که وقتی قراره برای خدمت بحضرت کاری بکنیم خب چرا با اعلام نیازی که اطرافیانمان تشخیص دادند اقدام کردیم ؟ نه اینکه نباید کاری می کردیم ! معلومه که خیلی هم خوب بوده و اجر زیادی هم داشتیم …..
ولی
ولی……. پس چرا موثر نیفتاد؟ ظهور که نشد بمانه ، حتی زمینه های بیداری عمومی در جامعه (باهمه ی پیشرفتش) مطابق توقعمون پیش نرفت!

معلوم میشه باید نحوه ی اقدامات از سمت و سوی دیگری شروع بشه .

راستی چرا برای بازکردن گره کور غیبت سراغ “اهل الذکر” نمیریم؟

چرا تا حالا برای باز کردن این قفل قدیمی دنبال کلید سازاصلی نرفتیم ؟

یعنی ممکنه خدا و معصومین که میدونستن غیبتی پیش خواهد آمد راهکاری برای رفع اون نفرموده باشند؟

آری ، باید باور کنیم راهکاری موثر در ثقلین موجوده که اگر بصورت کاربردی بهش عمل بشه بدون شک –باذن الهی– ظهور محقق خواهد شد ، ان شاءالله

اینکه مطمئن حرف می زنیم چون مثل اینه که یقین کنیم کلید گم شده ی یک قفل بسته را پیدا کرده ایم ، از لحظه ی پیداشدن فریاد می زنیم ….یافتم…..یافتم……

پس راهکاری موثر برای برون رفت از غیبت در قرآن و روایات هست ، بدون شک .

لازم است توجیه شویم که هریک از شیعیان دندانه های کلیدی هستند که قرار است قفل غیبت را بگشاید.

 

قسمت سوم 

✔️ ۴ مقدمه
برای عملی شدن این هدف مقدس به این ۴ مقدمه توجه بفرمایید:

مقدمه ۱- آنچه تاکنون گفته شد جنبه علمی داشت نه عملی, یعنی گفته نشد حالا که می خواهیم “توسعه ای” در”تعاونمان”نسبت به امام زمان علیه السلام بدهیم باید چکار کنیم , بقول معروف کاربردی نبود, البته باز هم باید دانست باتوضیحی که داده میشود معلوم است که نمی خواهیم ونمیتوانم دقیقا,کاربردی, برای هرنفر بگویم ولی خصوصی تر ازقبل, به همه دوستان عرض می شود .

مقدمه ۲- هرکسی درمقابل مجموعه وظایف دینی, درموقعیت خاصی قرار دارد وهمین موقعیت, گاهی در اعتقاد و اعمال افراد موثر می شود, یکی مرد است, یکی زن,یکی جوان است یکی میانسال یاپیر,فردی روحانی است یک نفر کاسب وکارمند, مطالعات واطلاع هریک وبه تبع آن التزام (مقید بودن) هرفردی, درمقابل وظایف دینی, نسبی است,یعنی نسبت به موقعیتی است که هرکسی از این نظرها که گفته شد, دارد.

مقدمه ۳- پس اگربخواهد برنامه کاربردی دقیقی برای هر فردی داده شود باید استاد حاذقی باشد که تک تک افراد را نسبت به موقعیتشان بررسی کند و به هریک, برنامه کاربردی برای عملی شدن “توسعه درتعاون” در مقابل امام زمان علیه السلام بدهد, منظور اینست که آنچه بعد از این گفته میشود, هرچند تاحدی کاربردی است ولی نوعی دیگراز کلی گویی است و عملی کردن آنچه گفته میشود از طرف استاد ممکن نیست بلکه خود هرفرد باید ببیند آنچه دراین گفتار مربوط به خودش است را,اگرتا بحال عملی نکرده,انجام دهد, به این خاطر, آنچه ازاین پس گفته میشود ممکن است ازطرف عده ای از دوستان بطورکامل انجام شده باشد و انشاءالله جزو یاورانی باشند که وسیعترین تعاونی که درتوانشان است رانسبت به مولایمان انجام داده ومی دهند(یعنی تمام استعداد خدادادی شان را برای یاوری حضرت بکار گرفته اند), ما راهم راهنمایی ودعا کنند.

مقدمه۴ – وممکن هم هست که هیچکدام راعملی نکرده باشند و لازم باشد ساختمانی نو بر استعدادی که خدا به آنها داده بنا کنند (برای یاری امام زمان و وسعت دادن به این یاوری ,بقول معروف ,ازصفر شروع کنند) لذا ابتدایی ترین راهکارها بیان می شود تا هرکس درخود بنگرد و با اختیار خود تصمیم به “وسعت دادن یاری” نسبت به امام زمان علیه السلام بگیرد.

 

قسمت چهارم 

خلاصه ۴ مقدمه:
۱- چنانچه انسان تصمیم بگیرد کمک ویاوری اش را نسبت به امام زمان علیه السلام وسعتی بیشتر ازقبل بدهد نباید تصور کند مرد یا زن بودن, پیر یاجوان وروحانی یا غیره بودن تاثیری درموفقیت یا عدم موفقیت انسان دارد,هر فردی قادر است برای این هدف مقدس(همت) کند.
۲- راهکارهایی که برای وسعت دادن به یاوری امام زمان علیه السلام گفته خواهد شد وقتی کاربردی تر است که انجام آن با ۲ چیز همراه شود, اول سرمایه (همت)خود انسان ودوم راهنمایی استاد حاذقی که اشرافی کامل به روحیات انسان دارد,رزقناالله وایاکم.

 

قسمت پنجم

✔️۳ پله تا مقصد

اگرکسی بخواهد جزو یاوران حضرت باشد وبه این یاوری وسعت دهد یعنی کاری کند که زندگی اش خرج امام زمانش شود, به معنای دیگرعمرش رادر جهت رضای حضرت تمام کند(شمع وجودش بانور ولایت آنحضرت روشن شود وروشن بماند)باید ۳ چیز را در زندگی جزو اهدافش قرار دهد,رسیدن به ۳ هدف را در زندگی دنبال کند تا موفق شود تعاون وکمکش رانسبت به امام زمان علیه السلام توسعه دهد.

این ۳ هدف در ۵ متن بیان می شود:

۱-راه شناخت هدف اول:بایدبفهمیم کارحضرت چیست تا درهمان جهت “یاری”برسانیم, مثلا من اگر ندانم دوستم چه شغل وکاری دارد وبه او بگویم”حاضرم تو را یاری کنم” آیا درست است؟شاید اوشغل وکاری داشته باشد که من از آن بی خبر باشم وعملا نتوانم به او”یاری”رسانم,منظور اینست که باید بدانیم حضرت قرار است چکار کنند که ما می خواهیم ایشان را “یاری”کنیم” و به این”یاری,وسعت” دهیم ,پس اول باید بدانیم اصلا حضرت برای چه خلق شده وقرنهاست که منتظر اذن الهی برای ظهورهستند؟

 

قسمت ششم

۲ -هدف اول:کارحضرت اقامه ولایت امیرالمومنین علیه السلام در محدوده ای به وسعت کره زمین است, آری آنحضرت قرار است درظهور مبارکشان کاملترین نوع فکر وعقیده وعمل رابه نوع بشر ارائه دهندتا آنها با رشدعقلی که می کنندازهمه مظاهر کفر وشرک وانحراف که بعداز پیامبر توسط کفار ومنافقین پایه گذاری شد وبعدا درگستره زمین ریشه دوانید دست بر دارند, پس ما,نیز که تصمیم به “توسعه درتعاونمان”نسبت به امام زمان علیه السلام گرفته ایم بایدهدفمان را در زندگی (اقامه ولایت امیرالمومنین علیه السلام) قرار دهیم وهیچگاه این هدف مهم را فراموش نکنیم.

۳- هدف دوم: آنچه موجب یاوری آن حضرت می شود اینستکه موتور وجودمان را برای کاری به عظمت امرگسترده حضرت درهمه کره زمین ورسیدن به این مقصد تنظیم نماییم(نه کمتر) ,عموم شیعیان درطول دوران غیبت, با وجود اعتقاد به ولایت امیرالمومنین علیه السلام وبااینکه هدفشان اقامه ولایت بوده است( هدف اول را داشته اند) ولی حضرت رابه حد و وسعت خواسته های خود خواسته اند(فقط در حدبرآمدن حاجات شخصی),طبعا درهمین حد به ایشان توسل وتوجه می کرده اند,ولی کسی که قرار است درکمکش توسعه ای ایجاد کند بایدخود رابرای کاری به وسعت کره زمین آماده کند وازهدفهای خوب دیگری که فرعی محسوب می شوند خود را منصرف کند مثل دیدن خواب حضرت,مکاشفه, ملاقات ویا درحد رفع حاجات و از این قبیل,دقت کنید تا این گذشت قلبی در ماصورت نپذیرد جاده حرکت بسوی این نوع از یاوری باز نمی شود!

 

قسمت هفتم

۴- هدف سوم: چون عموم شیعیان درطول دوران غیبت برخی عقاید وآداب ورسومشان راازفرقه های انحرافی صوفیه وعرفای دروغین گرفته اند طبعا همه اعمالشان,صد درصد,منطبق با ولایت امیرالمومنین علیه السلام نبوده است لذا اگرچه افرادی بوده اند که خواسته ای به وسعت خواسته حضرت داشته اند ولی چون با برخی عقایدانحرافی افرادی مثل مولوی, عطار,ابن عربی وبقیه اقطاب صوفیه همراه یا طرفدار بوده اند,وسعت خواسته شان هم تاثیری درتحقق یاوری ودرنهایت رسیدن امر فرج وظهور نداشته است,پس کسی که قراراست توسعه ای در کمک نسبت به امام زمان علیه السلام ایجاد کندباید هدفش راشناخت معارف اهل بیت علیهم السلام وجدا کردن آن ازافکار وعقاید انحرافی قرار دهد.

۵- با این توضیحات متوجه می شویم که عموم شیعیان, تاکنون,بنوعی حق این ولایت را ادا نکرده اندوبلکه در جهاتی زیر پا گذاشته اند, بهمین خاطر بما یاد میدهند که در دعای ندبه بگوییم”واعنا علی تادیه حقوقه الیه”(خدایا ماراموفق کن تاحقوقی که امام زمان به عهده ما دارند, اداکنیم) فکر نکنیم با گفتن این جمله تکلیف از ما رفع شده, خیر, این سرخطی است که بما داده اند و ما باید عملا بدنبالش برویم وتوفیقمان را از خداوند بخواهیم, یعنی حقوقی را که آنحضرت بر ما دارند بشناسیم وبا مقیاس آن حقوق, به وسعت آن حقوق, به حد واندازه آن حقوق, خود را آماده یاری نماییم.

سه هدفی که بیان شد نیت وقصد همیشگی هر یاور باید باشد وتا این اهداف نباشد آنچه خواهیم گفت موثر نخواهد بود.

 

قسمت هشتم

خلاصه ی ۳ هدف:

کسی که قصد دارد توسعه ای در کمکش نسبت به امر ظهور امام زمانش بدهد ۳ هدف مهم راباید”همیشه” مدنظر داشته باشد,یعنی تصمیم بگیرد که”همیشه” مدنظر داشته باشد, یعنی احساس نیازی که درجهان برای ظهوراست باعث شود تصمیم بگیرد”همیشه” این ۳ هدف رابه یاد داشته باشد:
ما وقتی فقیریم وازکم پولی رنج می بریم چگونه همه لحظات درصدد پیداکردن چاره ای برای رفع فقرمان هستیم, دربرخورد با افرادمختلف, رفتن به جاهای گوناگون, دائما درفکریم تا بلکه بتوانیم راه نفوذی برای برطرف کردن مشکلمان بیابیم, این احساس نیاز باعث می شودهیچ وقت فقرمان یادمان نرود, بیایید بیشتر باور کنیم که دنیانسبت به وجودپربرکت امام عصر ارواحنافداه درفقراست و هنوز راه چاره ای برای جبران فقرش نیافته است ولی من وشما که خوب فهمیده ایم, پس این ۳ هدف را فراموش نکنیم:

خودمان رابرای اقامه ولایت امیرالمومنین, علیه السلام(بنحوی که انتظارش را دارند ودربخش پایانی خواهم گفت) نه فقط برای نجات خود ومنزل وشهر وکشور , بلکه برای پیاده شدنش درسطح کره زمین ونجات غریق شدن برای همه اهل زمین, آماده کنیم, ازلاک خواسته های شخصی ونیز انحرافات اعتقادی بیرون بیاییم تا این پیله ی حجاب نورانی موجب توقف ومرگمان نشود.
هرکدام از ما اگر”حتی” احتمال دهیم ازچاه مستراح به لوله آب شرب منزلمان راهی باز شده در اسرع وقت بررسی وترمیم می کنیم, بخداقسم انحرافی که ملعونهای صدر اسلام در دین ایجاد کردند ودر مقابل حقانیت امیرالمومنین, علیه السلام قد برافراشتند وموجب راهیابی عقاید فاسد وافکاراقطاب منحرف به آب حیات وزلال شیعیان اهل بیت شدند باعث شد تا امروزه بسیاری از ما شیعیان باخیلی ازعقاید وآداب ورسوم خلاف صراط مستقیم خو بگیریم, بیایید خود راازاین چاه متعفن برهانیم تا قدرت “توسعه درتعاون” نسبت به امرظهور را بدست آوریم,ان شاء الله.

 

قسمت نهم

ادای حقوق امام علیه السلام

تاکنون به این نتیجه رسیدیم که بایدحقوقی که امام علیه السلام برعهده ما دارند را بشناسم وآن را ادا کنیم, درباره این حقوق, در دعای ندبه میخوانیم:( واعنا علی تادیه حقوقه الیه, والاجتهاد فی طاعته)

ابعاد حقوق امام علیه السلام

حقوق امام زمان علیه السلام در ۲ بخش است ۱- بخش نظر واعتقاد ۲- بخش اعمال .
به تعبیر دیگر اگربخواهیم درتعاونمان نسبت به حضرت وسعتی بدهیم, هم نظر واعتقادمان محتاج برش خوردن با الگویی وسیع است و هم اعمالمان نیازمند تعمیر اساسی است.

۱- ادای حق امام علیه السلام دربخش نظر و اعتقاد:

ادای حق امام دربخش نظر و اعتقاد, یا به تعبیرمن” برش خوردن اعتقادمان با الگویی وسیع”به اینست که”مثلا”به آن توحیدی که امام میفرمایند معتقد شویم, یعنی توحیدی به وسعت نظر امام که برایمان میخواهند, نبوت, معاد و همه اعتقاداتمان به وسعت آن گستردگی که امام علیه السلام برای ما می خواهند شود و بدانیم افکار و نظراتی که در این باره ازناحیه منحرفین ارائه شده, چون محدود به افکار ناقص بشری است, خدشه پذیر و پر ایراد است و به همین خاطر نمیتواند هدایتگر باشد بلکه برعکس, سدی است بر سر راه رسیدن انسان به هدایت و درنهایت گمراه کننده می باشند و باید از آنها بیزاری جست و دور شد.

 

قسمت دهم

وسیله برش

دو کار عملی از طرف ما وسیله برش اعتقادمان با الگوی وسیعی است که خداوند برای مطابق بودنمان در زندگی گذاشته است:

اول: چنانچه درمنطبق بودن اعتقادات وآداب و رسوممان با الگوی واقعی( امام عصر) شک داریم (که آیا مطابق با وسعت نظری که امام علیه السلام میخواهند هست یانیست), کامل وصحیح آن را از “روایات اعتقادی”که در کتب مرجع مثل اصول کافی,توحیدشیخ صدوق, الغدیر و….است فرابگیریم و اگرعربی نمیدانیم توضیحش را از استادمان بپرسیم, پس زدودن عقایدی که در زمینه های توحید, نبوت, معاد, عدل وآداب ورسوم, ازتعلیمات اهل بیت عصمت وطهارت, علیهم السلام دوراست همان برش زدن اعتقادات با الگوی مطمئن است ومهمترین اقدام برای ادای حق امام علیه السلام دربخش نظر واعتقاد است.

دوم: بعدازانجام کار اول, چون نسبت به انحرافات فرقه هایی که مقابل ولایت امیرالمومنین علیه السلام هستند اطلاعاتی بدست آورده ایم, اکنون مسولیت ودر واقع ماموریتمان دامنه وسیعی می یابد,مسولیتمان بیشتر می شود وآن اینست: موظفیم روش برخوردی حکیمانه, عالمانه و موثر برای هدایت منحرفینی که جاهل و قاصرندرا فرا بگیریم(جاهل قاصرکسی است که با شناخت مخالفت نمی کند بلکه ناآگاهانه چون درمحیط جهل زاده شده است با حقیقت مخالف است, به تعبیر دیگرمخالفت باحق را ازپدران منحرفش به ارث برده است) لذا باید دانست بکاربردن کلماتی که تحریک آمیز است واظهارتوهین وفحاشی به آنچه این منحرفین, ناآگاهانه, آن را مقدس می شمارند, باعث بسته شدن راه هدایتشان, توسط ما, برای همیشه می شود.

 

قسمت یازدهم

۲- ادای حق امام علیه السلام در بخش عملی:

ادای حق امام علیه السلام دربخش عملی وبه تعبیری تعمیراساسی موتوراعمال ورفتارمان, به معنای اینست که کاری کنیم تا اعمالمان به وسعت عمل امام علیه السلام بپیوندد,عمل به هر کار واجب ومستحبی که توسط خاندان عصمت وطهارت توصیه شده قطعه ای است که جای جای این صفحه وسیع پازل راتکمیل می کند , مثلا نمازِصحیح واول وقت بخشی ازوسعت را به اعمال انسان می دهد, یاوری که قصد توسعه درکمک نسبت به امام زمانش دارد هنگامی که مقید می شود هر روز, زمانی را صرف قرائت قرآن کند به حقیقتی می پیوندد که به وسعت مجموعه هستی است , خلوت و مناجات باخداوند , مخصوصا نمازشب ومداومت برخواندن مناجاتها و ادعیه و توسل , راه بهره مندی ازعظمت پروردگار را برانسان هموار میکند, قراردادن وقت مشخص وزمانی معلوم برای رسیدگی به مومنین نیازمند وبیمار, راهی برای توسعه گنجایش انسان باز می کند.

 

قسمت دوازدهم

تاثیرات توسعه

این نحوه توسعه دادنها به اعمال و تداوم آن که باید به نیت رضایت خداوند و ادای حق امام انجام شود و موجب تنظیم و تعمیر خودمان می شود، دو اثر ارزشمند دارد:

۱- تسلیم امام شدن

۲-یافتن ثبات قدم صادقانه در ولایت, بعد از این , نهر کوچک وجودمان از اقیانوس بی انتهای حقایق و معارف سیراب میشود، این اتصال باعث می شود یاور سعی کند حتی نفس کشیدنش را هم فقط خرج زندگی محدود دنیا نکند, آری حیف است وقتی انسان میتواند زندگی اش را درجهت امام زمانش تمام کند، فقط برای خوب چریدن نفس بکشد!

 

قسمت سیزدهم

مهمترین اثر

در دنباله این فرازِ دعای ندبه (واعناعلی تادیه حقوقه الیه) آمده:”والاجتهادفی طاعته والاجتناب معصیته”یعنی پس ازادای حقوق امامم, یابه تعبیری , بعداز تعمیراساسی موتور اعمالم ,مرا موفق به تلاش وکوشش درمسیر اطاعت امام و دوری ازنافرمانی شان بفرما , این همان کلیدی است که خودحضرت برای گشودن درِ غیبت بما داده اند, آری درنامه به شیخ مفید رحمه الله علیه فرمودند:” فلیعمل کل أمرؤِ منکم بما یقرب به من محبتنا ولیجتنب مما یدنیه کراهتنا وسخطنا= هریک ازشما باید کارهایی انجام دهد که آن کار موجب نزدیکترشدنتان بما شود ونیز ازهرکاری که آن کارشما را به ناراحتی مانزدیک می کند دوری کند!

قسمت چهاردهم

برخی نمونه ها

چنانچه طرح ” توسعه ی تعاون” نسبت به امام زمان را انتخاب کرده اید وحاضرید ازاین پس به وسعتی که امام ازشما میخواهند عمل کنید, فکرکنید, اعتقاد داشته باشید پیشنهاد می شود ضمن تطبیق روحیات واعمال خود با آنچه تا کنون گفته شد به نمونه ای از کارهایی که موجب ادای حق امام علیه السلام می شود “چه دربخش نظری وچه دربخش عملی ” توجه بفرمایید:

فعالیتهای تبلیغی درباره امام زمان/ برگزاری وشرکت درمجالس معارف اهل بیت /برگزاری جلسات بنام جلسات دعا برای ظهور /برگزاری وشرکت درمجالس پرسش وپاسخ دینی / پرداخت دیون مالی مثل خمس وزکات وبدهی ها ودیون ونفقات واجب ومستحب/ بهترین برخورد بامؤمنین واهل وعیال وحتی غافلین که بهترین نوع تبلیغ عملی ولایت نیز محسوب می شود / محبت وشفقت نسبت به نوع انسانها ودلسوزی نسبت به مظلوم بودنشان /و عمل به آنچه در قرآن و روایات معصومین علیهم السلام بعنوان صفات مؤمنین, متقین واولیاء خدا نام برده شده است.

 

قسمت پانزدهم

✔️ خیلی مهم

آنچه تاکنون گفته شد یقینا مورد قبول اهل ولایت است یعنی همه میدانیم که باید “وسعتی درتعاونمان “نسبت به امام زمان داشته باشیم ومیدانیم آنچه را بعنوان نمونه ذکر کردیم باید انجام دهیم ولی شاید برای همه سؤال است که چرا نمیتوانیم همیشه, بصورت مداوم عامل به آنها باشیم وبرخی را اصلا نمیتوانیم عمل کنیم مثلا وقتی کسی بما بدی می کند نمیتوانیم مطابق راهکار قرآن به اوخوبی کنیم, چرا چنین است؟
درپاسخ می گوییم تنها داشتن “علم “به اینکه چه کارهایی را باید برای این امرمهم انجام دهیم کافی نیست که بتوانیم به آنها” عمل “هم بکنیم , آری پس از اطلاع از صفات خوب, باید راه کسب آن صفات راهم یاد بگیریم تا پس از کسب, اعمالمان ازفیلترآن صفات صادر شود , خود میدانیم که محل صدور بسیاری ازاعمالمان جهل ونادانی(صفات رذیله) است, آری باید دانست بزرگترین دری که نزدیکترین مسیر را بسوی انسان باز می کند تا به مجموعه وسیع کسب صفات حسنه ودفع صفات رذیله برسد ” تزکیه نفس”است,بوسیله تزکیه نفس است که انسان میتواند وسیعترین حد تعاون را که قابلیتش را دارد نسبت به امام زمان علیه السلام انجام دهد.