مفاهیم خطبه ی غدیر —– جلسه ی شماره ی (۱۱) 

 

 

باسمه تعالی ، لطفا پس از گوش دادن به فایل سخنرانی جلسه ی (۱۱) به سوالات زیر پاسخ دهید:

۱- در مقابل این شبهه که چطور می شود پیامبری که برای تبلیغ رسالت پیامبری اش از هیچ چیز نهراسید و از هنگامی که ماموریت یافت بدون تعلل و ترس و ملاحظه ی اشخاص فعالیت کرد برای اعلام جانشینی حضرت علی ترس داشته باشد چه جوابی دارید ؟

۲- در مقابل این شبهه که مگر امکان دارد ۱۲۰/۰۰۰ نفر از صحابه ی پیامبر صلی الله علیه و آله پس از گذشت حدود ۷۰ روز از واقعه غدیرخم آن را بفراموشی بسپارند چه می گوئید ؟ نمونه هائی از حوادث اجتماعی و نیز تاریخ اسلام که در قرآن هم هست را بنویسید.

۳- درباره ی ضرورت توجه و دقت در مطالبی که در مثلا زیارت عاشورا یا دعای عرفه یا خطبه ی غدیر هست مطالبی بنویسید و مثالی بزنید.

۴- هرچند خواندن خطبه ی غدیر ( روخوانی) کار لازم و ضروریست ولی سالکین بهتر است چه نحوه خواندنی داشته باشند که بطور عمیق از محتوای خطبه مطلع شوند؟

۵- در این جلسه گفته شد می توان ۱۰ موضوع از فرمایشات پیامبر (از متن خطبه ی غدیر) استخراج کرد ( ۱۰ موضوع گفته شد) و پیشنهاد شد هریک از سالکین یکی ازین موضوعات را انتخاب کنند و از متن خطبه ؛ فرازهای مربوط به آن موضوع را در مقاله ای گردآوری نمایند ؛ شما کدامیک ازین موضوعات را انتخاب می کنید؟

۶- ۱۰ موضوع پیشنهادی را فقط نام ببرید.