اثبات صحت وضوی شیعه در کتب منکرین غدیر

کلیپ شماره ی (۱) 

اثبات صحت وضوی شیعه باستناد معتبرترین کتب منکرین غدیر

از زبان مستبصر جناب آقای حشمتی ( مولوی سابق منطقه ی بلوچستان)

 

روزی در کتابخانه‌ی حوزه‌ی علمیه‌ به طور اتفاقی کتابی را دیدم که مطالعه‌ی بخش‌هایی از آن، ذهن کنجکاوم را سخت به خود مشغول کرد. هیچ­وقت آن لحظه را فراموش نمی­کنم. کتاب جالبی که پیدا کرده بودم. “من لا‌یحضره الفقیه” نوشته‌ی مرحوم شیخ صدوق” بود. از نام نویسنده‌­اش فهمیدم متعلق به شیعیان است.

اول نگاهی اجمالی به فهرست مطالبش انداختم. بعد چند حدیث از جاهای مختلف کتاب را مطالعه کردم. به احادیث وضو که رسیدم مطلبی توجه ­ام را به خودش جلب کرد. امامان شیعه گفته بودند رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  به جای شستن پاها روی آن را مسح می­ کردند. کتاب را بسته و سراغ قرآن رفتم. با دقت و تامل آیه‌ی وضو را خواندم. از تعجب مبهوت شده بودم. دیدم اگر هیچ کاری به روایات هم نداشته باشیم و بخواهیم فقط بر اساس ظاهر قرآن قضاوت کنیم باز هم تکلیفمان روشن است و طبق دستور قرآن باید به جای شستن، روی پاها را مسح کنیم.

این­جا بود که برایم، شبهه‌ی مهمی مطرح شد. سرگردان و حیران مانده بودم که وضوی شیعیان به شکل وضوی پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم است ‌یا وضوی اهل سنت؟

 

یکی از اساتید من اذان شیعه را نقد کرد . اهل سنت میگویند چون وضوی شیعه کامل نیست اقتدا به شیعه حرام است . ترجمه ی قران را که خواندم دیدم با توجه به ترجمه ی قران وضوی شیعه به حق تر است . به استادم گفتم جوابم را داد ولی قانع نشدم ولی توان بحث هم نداشتم . بعدا در کتب مختلف خواندم که پیامبر و اصحاب هم مثل شیعه وضو میگرفتند :
(درباره وضو) قران در آیه ی ۶ سوره ی مائده میفرماید :
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ….
ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ [ ﻗﺼﺪِ ] ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺮﺧﻴﺰﻳﺪ ، ﺻﻮﺭﺕ ﻭ ﺩﺳﺖ ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺁﺭﻧﺞ ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ ﻭ ﺑﺨﺸﻲ ﺍﺯ ﺳﺮﺗﺎﻥ ﻭ ﺭﻭﻱ ﭘﺎﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺑﺮﺁﻣﺪﮔﻲ ﭘﺸﺖ ﭘﺎ ﻣﺴﺢ ﻛﻨﻴﺪ….
در کتاب سنن ابن ماجه جلد ۱ حدیث ۴۶۰ ، درباره وضوی پیامبر امده ، در مصنّف ابن ابی شیبه ، جلد ۱ ، صفحه ۸ همین حدیث را گفته است در صحیح بخاری نیز صحابه روایت میکنند که : نمسح علی ارجلنا (بر پاها مسح میکنیم)