پاسخی به منکرین غدیر ( ۴ )

موضوع – اثبات علم غیب امام از کتب سنیها .
– بهانه های منکرین غدیر برای تحت الشعاع قرار دادن جریان عاشورا و مصیبت شهادت سید الشهداعلیه السلام برای آسیب رساندن به جریان غدیر و اصل ولایت امیرالمومنین و اولادشان صلوات الله علیهم است .
– درکتب خود سنیها آمده است که حضرت رسول اکرم و امیر المومنین علیه السلام از شهادت امام حسین علیه السلام قبل از تولدشان خبرداده اند و حضرت زهرا سلام الله علیها از شهادت فرزندشان اطلاع داشتند .
– خواندن روضه مصیبت سیدالشهداء علیه السلام توسط جبرئیل برای حضرت آدم و حضرت ابراهیم علیهم السلام وگریه آنها برآن مصیبت نشانگر این است که خداوندخبر شهادت امام حسین علیه السلام را قبل از تولدِشان داده است .
– اختیارعلمِ غیب نزد خداست و به هرکس که بخواهد میدهد ، با استناد به آیات ۲۶ و۲۷ سوره جن و داشتن علم غیبِ حضرت نوح و حضرت عیسی در قرآن کریم امده است .
– آیا اینکه امام حسین علیه السلام علی رغم علم داشتن به شهادتشان عازم کربلا شدند، طبق گفته منکرین غدیر( العیاذ بالله)کاری غیر عقلانی انجام داده اند ؟!!!

خداوند علم داشت به اینکه با ارسال پیامبرانش ، عده ای آنها را مورد تمسخر قرار میدهند و جز اندکی به آنها ایمان نمی آورند ولی برای اتمام حجت بر بشریت کارِ ارسال رسل را (بر اساس حکمتش) انجام داد .
– امام یک انسان فرابشری است ، که دارای علم ما کان و ما یکون می باشد .
– یکی از نامهای ائمه (حجه ) است .
– مساله بیعت نکردنِ امام با یزید و رفتنشان به کربلا ، علی رغم عهد شکنی کوفیان بخاطر اتمام حجت بربشریت است .
بخاطر نگهداری دین است .
بخاطر نگهداری ولایت است .