راه مقابله با نفوذ مویرگی آثار غیبت امام زمان علیه السلام

کلیپ تصویری عوامل تقویت کننده ی شیعیان ۳ 

— غیبت امام ما را متوجه ” آثار” نبودن امام ، مثل ظلم و بی عدالتی کرده است نه متوجه حق حاکمیت ایشان.
— غیبت امام مثل نبودن یک فرد عادی نیست ، وقتی قطب عالم امکان در جایگاهش نباشد فاجعه و تاثیر منفی در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی افراد ایجاد می شود.
— اینکه خداوند جهل را آفرید یعنی چه ؟
— مثلا در جریان کرونا برخی متدینین و منتظرین نتوانستند موضع درستی بگیرند چون متوجه معنای علم الهی ، اذن الهی و مشیّت و تفاوتشان با یکدیگر نشدند.
— مشیّت یعنی خداوند یک مقرراتی برای مدیریت عالم قرار داده که مثلا مراحل تولید ابر و نزول باران ، تولید مثل ، تاثیر زهر و شمشیر بر بدن و ….هزاران قاعده ی دیگر مطابق آن انجام شود.
— معجزه خلاف عادت و مقرراتیست که خودش گذاشته و هرگاه خودش صلاح بداند آن را تغییر می دهد (سرد شدن آتش بر ابراهیم ، نبریدن چاقو گلوی اسماعیل ، کرونا نگرفتن جمعیت میلیونی اربعین در کربلا)
— اگر پس از شهادت پیامبر ، صلی الله علیه و آله ائمه در جایگاهی که خدا خواسته بود قرار می گرفتند هیچیک از این نواقص اعتقادی و فجایع موجود ایجاد نمی شد.

موضوع : راه مقابله با نفوذ مویرگی آثار غیبت امام زمان علیه السلام

 

 

اگر چه در تمامی ادیان و مکاتب اعم از الهی و غیر الهی در زمینه ظهور مصلح و منجی جهان کم و بیش مطالبی به چشم می خورد؛ ولی براساس دلیلهای متقن و معیارهای درستی که وجود دارد این حقیقت به اثبات رسیده است که کامل ترین و قابل اعتمادترین اطلاعات در مورد شخصیت و ابعاد گوناگون زندگی موعود جهانی نظیر: تولد، غیبت، ظهور، حکومت و… در مجموعه روایات اهل بیت علیهم السلام ارائه شده است.