کلیپ تصویری بخش اول (مختصر)

 

راهکار برون رفت از غیبت (۲۰)

هدف حکومت امام : احیاء دین ، اولین دلیل روائی : زیارت جامعه کبیره

 

— مردم باید بطرف امام بروند و او را برای حکومت بر خود انتخاب کنند.

— امام خود را در معرض انتخاب مردم از نوع اصلح قرار نمی دهد (اصلح یعنی بقیه برای انجام کارهای مردم خوب و صالحند و امام بهتر از بقیه و اصلح است) بلکه مردم باید با تکیه بر موضوع غدیر امام را انتخاب نمایند .

— با توجه به موضوع غدیر و روایاتی مانند “مَثَلُ الامام مَثَلُ الکعبه اذ تُوتَی و لا تَاتِی” و نیز روش هریک از ائمه هنگام اقبال شیعیان و غیره به آنها برای زمامداری که خود را در معرض انتخاب مردم از نوع اصلح قرار نمی دادند معتقدیم ما هم ظهور را باید بهمان صورتی بخواهیم که در آن مواقع ائمه به شیعیان و غیره میفهمانده اند(چون کلهم نور واحدند)
— اینکه برخی فعالین مهدوی معتقدند چنانچه برای “اصلاح امور” و “رفع ظلم” و “ایجاد عدالت” ظهور امام زمان را بخواهیم کافی است دلیل می خواهد دلیل ما بر ادعایمان اینست که هیچکدام از ائمه نزد دوست و دشمن از حقی که در غدیر از طرف خداوند برای حکومت برایشان تعیین شده کوتاه نیامدند و جز با توجه به موضوع غدیر حاضر به پذیرش حکومت نشده اند ، ما با چه دلیلی امام عصر ارواحنا فداه را در این مسئله استثنا می کنیم و میگوئیم چنانچه ظهور را برای بدست آوردن اثراتی که ظهور در پی دارد(اصلاح امور ، رفع ظلم ، ایجاد عدالت)  بخواهیم هم مورد قبول حضرت است؟ پس ما امام را با قصد و نیت غدیری( برای رسیدن امام به حقشان) باید بخواهیم تا خداوند اذن ظهور را عنایت فرماید ، ان شاءالله .

— “احیاء دین” در اولویت اهداف امام زمان از تشکیل حکومت است ، “اصلاح امور” – “رفع ظلم” – “ایجاد عدالت” در مرتبه ی بعد و از آثار ظهور است نه اهداف ظهور ( مهم)

اولین دلیل روائی بر اثبات این مطلب برخی فرازهای زیارت جامعه کبیره است که به بعضی از آنها در این جلسه اشاره شد.